Képzeljük el, hogy 1994-ben járunk. A network marketingesek telefonkönyvekkel a kezükben járják az utcákat, névlistákat írnak papírra, és lakásokon tartanak termékbemutatókat. Most ugorjunk 2024-be - a világ drasztikusan megváltozott, és vele együtt a network marketing is, bár sokan még mindig a 90-es évek szemüvegén keresztül nézik.
A network marketing ma már nem a szomszéd nénit zaklató ügynökök világa
Az okostelefonok és közösségi média korában a sikeres MLM vállalkozók Facebook Live-on tartanak termékbemutatókat, YouTube csatornákon osztják meg tapasztalataikat, és nemzetközi csapatokat építenek - mindezt anélkül, hogy kilépnének otthonukból.
A mai MLM vállalkozó reggel egy szingapúri ügyféllel egyeztet Zoomon, délután londoni csapatának tart online tréninget, este pedig New York-i partnereivel tervezi a következő kampányt.
A papíralapú adminisztrációt felváltották a fejlett back office rendszerek. A jutalékok számítása, a hálózat teljesítményének követése, de még a termékrendelések is automatikusan történnek.
A vitaminos dobozok és tisztítószerek mellett ma már találunk:
- Digitális oktatási platformokat
- Fenntartható és környezetbarát termékeket
- Személyre szabott wellness programokat
A jövő már itt van
A mesterséges intelligencia segít az ügyfelek igényeinek jobb megértésében és a termékajánlások optimalizálásában. A chatbotok 24/7 ügyfélszolgálatot biztosítanak.
Ami nem változott, az a network marketing alapvető filozófiája: emberek segítenek embereknek egy jobb élet építésében.
A különbség csak annyi, hogy ma ezt fejlettebb eszközökkel, hatékonyabban és professzionálisabban tehetik. A network marketing tehát nem az a "beakadt lemez" - folyamatosan fejlődik és alkalmazkodik a modern kor kihívásaihoz. Talán itt az ideje, hogy mi is frissítsük a róla alkotott képünket.